İslam’da Fetih Savaşı Yoktur, Savunma...
Reklam
Reklam

İslam'da Fetih Savaşı Yoktur, Savunma Savaşı Vardır

Mehtap Gözükan Yazıları / İslam'da Fetih Savaşı Yoktur, Savunma Savaşı Vardır

İslam'da Fetih Savaşı Yoktur, Savunma Savaşı Vardır

Mehtap Gözükan Yazıları / İslam'da Fetih Savaşı Yoktur, Savunma Savaşı Vardır

İslam'da Fetih Savaşı Yoktur, Savunma Savaşı Vardır
29 Haziran 2020 - 11:58

İslam'a atılan en büyük iftiralardan biri, İslam'ın kan, şiddet, terör dini olduğu söylemidir. Bu iddiayı savunanlar ağız birliği etmişcesine, "Kuran'ın yarısı savaştan ve öldürmekten bahsediyor" der. İnternette herhangi bir Kuran fihristini açıp Türkçe olarak "savaş" kelimesini arattığınızda karşınıza yaklaşık 74 ayet çıkar. Öldürün kelimesini arattığınızda ise sadece 9 ayet vardır. Besmele dahil Kuran'da 6348 ayet olduğu düşünülürse, iddia edildiği gibi yarısında savaş ve ölümden bahsetmediği, demagoji yapıldığı gayet net anlaşılır. Üstelik öldürün kelimesi geçen ayetlerin 5 tanesi müşriklerin peygamberleri, müminleri, erkek çocuklarını öldürmesinden ve nefsi öldürmekten bahseder. 4 tanesi de Müslümanların müşrikleri öldürmesinden bahseder. 6348 ayette 4 tane öldürün emri! Gerçekten yarısıymış!
.
Bazı kişiler, "Allah 4 kez de olsa öldürün dememeli" diyebilir. Şimdi öldürün emrinin hangi koşulda geçerli olduğunu inceleyelim. Öncelikle bilinmelidir ki Kuran, bir yaşam rehberidir. Allah Enbiya Suresi 10. ayette, "Bütün durumlarınızı kapsayan, zikrinizin içinde bulunduğu bir Kitap indirdik." der. İnsan hayatında savaş da vardır, ölüm de. Ve bu tip durumlarda yapılması gerekenler, elbette yaşam rehberi olan Kuran'da yer almalıdır.
.
İslam'da savaş Müslümana saldırı olursa, savunma amaçlı yapılır. Hac Suresi 39. ayette "Kendilerine zulmedilmesi dolayısıyla, onlara karşı savaş açılana (mü'minlere, savaşma) izni verildi." denir. Bu ayet, İslam'da savaşın başlama koşulunu belirleyen ayettir. Koşul nedir? Müslümana zulmedilmesi ve savaş açılması!
.
Bakara Suresi 190. ayette ise "Sizinle savaşanlara karşı Allah yolunda savaşın, (ancak) aşırı gitmeyin. Elbette Allah aşırı gidenleri sevmez. " denir. Bu ayet de gayet açıktır. Müslümanlara, "size savaş açanlara karşı siz de kendinizi savunun ve savaşın", ama "aşırı gitmeyin" denir.
.
Bakar Suresi 191. ayette de "Onlar, size karşı savaşıncaya kadar siz, Mescid-i Haram yanında onlarla savaşmayın. Sizinle savaşırlarsa siz de onlarla savaşın..." denir. Bu ayetten anlaşılıyor ki karşı taraf saldırmadan Müslümanlar savaşa başlayamıyor. Ancak "karşı taraf saldırırsa, siz de kendinizi savunmak için savaşın" deniyor. Gayet makul bir durum. Kimse canı ve malı tehlikeye girdiğinde eli kolu bağlı durmaz. Savunmaya geçer.
.
Kuran'da okuduğunuz savaş ayetlerinin tümünün başlama hükmü bu 3 ayete bağlıdır. Müslüman savaş açan, taarruz eden değil, kendisine savaş açılan, saldırıya uğrayan kişidir. Savaş başladığı andan itibaren de insanlar birbirine çiçek vermez, öldürürler.
.
Allah Maide Suresi 32. ayette, savaş/yeryüzünde oluşan fitne ve kısas dışında masum bir insanı öldürmeyi, dünyadaki 7 milyar insanı öldürmekle eş tutmuştur. Masum bir canı almak en büyük günahlardandır. O masum canın dili, dini, ırkı, bildirilmemiştir. Bir canın öldürülmesine engel olmak ise, 7 milyar insanı diriltmek olarak tanımlanır ayette.
.
"Allah, sizinle din konusunda savaşmayan, sizi yurtlarınızdan sürüp-çıkarmayanlara iyilik yapmanızdan ve onlara adaletli davranmanızdan sizi sakındırmaz. Çünkü Allah, adalet yapanları sever." (Mümtehine Suresi, 8) Bu ayetten anlaşılacağı gibi, Müslümana saldırmayan, yurdundan çıkarmayan kişiye adalet ve iyilik yapılması emredilir. Bu kişi ister ateist, ister budist, isterse deist olsun.
.
Sonuç olarak bir yerde şiddet varsa onun kaynağı dinde değil, dinsizlikte aranmalıdır. Bugün İslam adına cihad ettiğini söyleyenlerin kaynağı Kuran değil, rivayet ve hurafelerdir. Kuran'da hükmü açıkça belli olan bir konuda aksi bir uygulama varsa bu, kişilerin kendilerini bağlar, Kuran'ı, İslam'ı ve Müslümanları değil. Müslüman genel isimdir. Müslümanın içinde rivayeti din edinen müşrik de vardır, dindar görünen dinsiz münafık da. Bu farkı anlamak önemlidir.
.
Dinde zorlama (ve baskı) yoktur. Şüphesiz, doğruluk (rüşd) sapıklıktan apaçık ayrılmıştır. (Bakara Suresi, 256)


YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Kur 7.30’u aştı, merkez sözlü müdahale etti
Kur 7.30’u aştı, merkez sözlü müdahale etti
İçişleri Bakanlığından 32 ile “Bölücü Terör Örgütü Kış Üslenmesi” genelgesi
İçişleri Bakanlığından 32 ile “Bölücü Terör Örgütü...